Przetargi

Rynek zamówień publicznych jest ogromną przestrzenią gospodarczą w której w 2018 r. wydano 202 mld zł!*

Natomiast z danych statystycznych wynika, że coraz mniej firm startuje w przetargach. To wielka szkoda, zwłaszcza że boom na przetargi dofinansowane ze środków unijnych nie będzie trwał wiecznie.

Może to wynikać z opisanych niżej „minusów” lub też przeświadczenia, że rynek prywatny w zupełności nam wystarczy. Jednak udział w przetargu to wiele szans i zachęcamy do udziału w przetargach z naszą pomocą. Jest to proste i niesie olbrzymie korzyści, natomiast wszystkie „potencjalne minusy” bierzemy na siebie.

Minusy:

  • Często zapytanie ofertowe zawiera niejasne sformułowania
  • Odwołania do nieznanych przepisów prawa
  • Sformułowania języka prawniczego
  • Wyszukiwanie przetargów dla naszej firmy jest czasochłonne i wymaga przeglądania biuletynów informacji publicznej
  • Płatne dostępy do portali gromadzących dane o przetargach
  • Płatne newslettery dot. przetargów z naszej branży
  • Powyższe- płatne usługi – oparte są o algorytmy, które nie są dopasowane do specyfiki naszej branży i podają nietrafione wyniki
  • Potencjalnie duża konkurencja
  • Obawa przed dużym stopniem biurokracji

Korzyści:

  • Niska bariera wejścia – zwłaszcza jeśli profil działalności pokrywa się z zapotrzebowaniem w ofercie – jesteśmy wręcz idealnym wykonawcą
  • Sami dobieramy zlecenia do których chcemy przystąpić weryfikując nasze zasoby i możliwości
  • Jasne i przejrzyste warunki zlecenia -wystarczy spełnić podstawowe warunki przedstawione w treści oferty
  • Pozyskanie zupełnie nowych klientów i doświadczeń których nie zdobylibyśmy innymi metodami
  • Dywersyfikacja źródła dochodów, unikanie przestojów w standardowym zdobywaniu zleceń
  • Duże zlecenia np. dla miast, czy strategicznych podmiotów jako furtka do dobrze płatnego i prestiżowego zlecenia
  • Zlecenia są czasem długofalowe i etapowe co pozwala na zachowanie ciągłości i stałych przychodów
  • Stabilna kondycja i wypłacalność kontrahentów z sektora publicznego
  • Poszerzanie naszego portfolio
  • Budowa strategii wizerunkowej i darmowa reklama
  • Referencje od ważnych instytucji państwowych umożliwiające dostęp do innych kontraktów
  • Możliwość złożenia oferty wspólnej lub wykonanie zlecenia jako podwykonawca

Nasza recepta:

  • Zapewniamy wsparcie na każdym etapie począwszy od wyszukania interesującego przetargu 
  • Analizujemy formularz zgłoszeniowy przetargu  i przekazujemy wszystkie istotne  uwagi pod kątem indywidualnych predyspozycji klienta
  • Wspólnie decydujemy o przystąpieniu lub nie (w tym przypadku także przygotujemy analizę i wnioski do przyszłych przetargów)
  • Możemy wesprzeć proces audytem procesów klienta pod kątem wymagań ogólnych lub konkretnego przetargu
  • W większości przetargów czynnikiem decydującym jest cena – nawet jeśli dana oferta klienta nie wygra –nasza rola się nie kończy- przeanalizujemy pozostałe oferty co może dać cenne uwagi np. o strategii i działaniu konkurencji.
  • Pomagamy w wypełnieniu wniosków i skompletowaniu załączników.
  • Monitorujemy terminy
  • Doradzamy jakie korzyści (poza finansowymi) może przynieść zlecenie (wizerunkowe, zaświadczenia, referencje).

Wystarczy przesłać maila na adres: przetargi@mlkonsulting.pl

Zawierającego informacje:

 

Nazwa firmy

NIP/KRS

telefon kontaktowy

 słowa kluczowe opisujące jej działalność (im więcej tym lepiej)

 

a dobierzemy za darmo przetarg pasujący do Państwa branży i ustalimy dalsze kroki

 

https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1416636,zamowienia-publiczne-rekordowy-2018-r.html